piątek, 5 sierpnia 2011

Pikantne pierozki

Poniewaz od kilku dni mamy Ramadan- danie ramadonowo-iftarowe

Na farsz:
1 piers z kurczaka pocieta w drobna kostke
1 cebula
1 lyzka pasty garlic-ginger
.3kg dowolnej mrozonki warzywnej (mozna oczywiscie swierze wazywa ale ja leniwa jestem i nie chce mi sie kroic)
1 lyzeczka garam masali
1 lyzeczka kminu
1 lyzeczka koledry
.5 lyzeczki kurkumy
.5 lyzeczki chilli
sol i pieprz do smaku

na ciasto
2.5 szklanki maki
1 jajko
.75-1 szklanka cieplej wody
lyzeczka proszku do pieczenia
pol lyzeczki soli
2-3 lyzki oleju

wykonanie:
Farsz
Cebule ze zlocic na oleju dodac kurkume i paste garlic-ginger, nastepnie dodac kurczka usmazyc. Dodac reszte przypraw posolic, dodac warzywa. Smazyc az beda miekkie (nie za miekkie bo sie papka zrobi). Odstawic do wystudzenia.

Ciasto
Z podanych skladnikow zagniesc ciasto. Nastpenie rozwalkowac i wycinac szklanka kolka. na kazde kolko nalozyc farszu i zlepic jak pierogi.
Smazyc w glebokim oleju na zloty kolor.
Wybornie smakuja z sosem czosnkowym

6 komentarzy:

  1. czy to ciasto to jak ciasto na pierogi?

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniej wiecej ja bym olej pokonała do gotowanych

    OdpowiedzUsuń
  3. te pierozki beda smakowac jak samosas?

    OdpowiedzUsuń
  4. Nadzirnie tak ale wierzch nie wierzy jest bardziej miękki niż samosas, dla mnie samosas jest za tłuste

    OdpowiedzUsuń
  5. a to nie za duzo tych warzyw?? 3kg?? :P
    ja tez wole robic wlasne ciasto i ono wlasnie mniej nasiaka olejem...

    OdpowiedzUsuń
  6. tam jest .3kg czyli zero kropka 3

    OdpowiedzUsuń