sobota, 27 sierpnia 2011

Garam masala

Jedna z podstawowych przypraw kuchni indyjsko-pakistanskiej. Indyjskie panie domu zwykle robia garam masale (moja tesciowa mowi ze kupna (czyli ta ktora uzywam ja) smierdzi hehehe) i przepisow jest pewno tyle samo co na polski bigos kazdy dom ma swoj wlasny.

1.5 lyzki zielonego kardamonu w calosci
10 czarnych kardamonow
lyzeczka ziaren czarnego pieprzu
3/4lyzki gozdzikow
ok 10cm cynamonu (polamac)
6 listkow laurowych
3 kawalki mace
pol lyzki ziaren kminu
1/2galki muszkatuowej

wszystkie skladniko poza galka wrzucic na sucha patelnie i smazyc na sucho kilka chwil na malym ogniu (uwazac zeby nie spalic), nastepnie prosto z patelni wrzucic do mlynka do kawy dodac galke i zmielic na drobny proszek. Przepyspac do sloika i szczelnie zamknac

2 komentarze:

  1. Uwazam, ze bardzo wazne jest, aby prazone przyprawy ostydzic przed zmieleniem, dlatego ja zawsze przygotowuje garam masala wgtego przepisu www.dotykindii.pl/garam_masala.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Garam masali jest tyle ile indyjskich gospodyń ja sie nie będę kłócić z receptura starsza ode mnie.

    OdpowiedzUsuń