środa, 24 kwietnia 2013

Salata hara

Bardzo popularna w zatoce salatka a raczej dip do dań z ryżu, kupując dania ryzowe na wynos dip ten dostaje sie w malutkich plastikowych woreczkach, będąc w jeddah jadłam w wersji z koledra, ale w domu koledry brak (niespecjalnie tez lubię świeża koledre) więc powstała wersja z natka.
Ilośc na slaterke
2 pomidory pokrojone
Pól kubeczka natki- posiekac (normalnie daje sie taka sama ilośc świeżej koledry) 
Papryczki chilli ja mam jakieś wybitnie ostre więc dałam tylko pól 
Sól do smaku
1/4 - 1/2 lyzeczki arabskiej mieszanki przypraw ja dałam ras el hanout bo saudi baharat sie skończył 
Sok z połowy cytryny (lub mniej trzeba próbować zeby nie było za kwasne) 

Wszystko wrzucić do blednera i zmiksowac najlepiej pulsami zeby zostały kawałki pomidorów. Przechowywać w lodówce


Wersja stała 
2-3 pomidory drobno pociete
1 papryczki chilli pozbawiona nasionek drobno pocieta
2-3 dymki zielone części drobno posiekane 
Pól Kuba drobno posiekanej natki lub jak ktoś woli koledry
Sól pieprz do smaku
1/4 lyzeczki arabskiej mieszanki przypraw

Wszystko wymieszać i podawać 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz