niedziela, 8 kwietnia 2012

Ras El Hanout

Mieszanka oczywiscie dostepna w supermarketach ale ja lubie sama robic mieszanki. Poszukujac receptury znalazlam wiele przepisow na interenecie w koncu zdecyowalam sie na zamieszczony ponizej Ras El Hanout.

2 lyzeczki sproszkowanego imbiru
2 lyzeczki sproszkowanego zielonego kardamonu
2 lyzeczki sproszkowanej mace ( po polsku to ponoc kwiat muszkatulowy)
1 lyzeczka cynamonu
1 lyzeczka sproszkowanego ziela angielskiego
1 lyzeczka sproszkowanej koledry
1 lyzeczka galki muszkatuowej
1 lyzeczka kurkumy
1 lyzeczka czarnego pieprzu
.5 lyzeczki pieprzu cayane
.5 lyzeczki sproszkowanych gozdzikow

wszystkie przyprawy wymieszac i przesypac do sloiczka.

4 komentarze:

  1. mace? a po polsku jak to się ma?

    OdpowiedzUsuń
  2. mace jest z tej samej rosliny co galka muszkatulowa to jest jakby otoczka galki, jak ja wyluskuja to co zostanie z niej to mace. W hindi to sie Javitri nazywa.
    http://www.uni-graz.at/~katzer/engl/Myri_fra.html

    OdpowiedzUsuń
  3. no nigdy nawet nie słyszałam o tej mace - gałka jako taka - owszem, ale o otoczce, kwiecie nigdy. ciekawe to jednak, smak i aromat gałki lubię więc i macę pewnie bym polubiła.

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja mam sporo mieszanek przypraw z Turcji i dziwnie brzmiących "proszków" i nie wiem, co z tym zrobić ;) przy okazji zapraszam do wzięcia udziału w konkursie: http://www.sosrodzice.pl/zagraj-o-co-chcesz-konkurs-dla-blogerow/. Polecam i pozdrawiam. Będę zaglądać częściej :) Co prawda dopiero odnajduję się w blogosferze, ale chyba dam radę ;)

    OdpowiedzUsuń